Kjøpsbetingelser

Her kan du sette deg inn i kjøpsbetingelsene til Elease Stores nettbutikk (eleasestore.no/eleasestore.com/. Disse betingelsene gjelder dersom du er kunde som privatperson.

01 – Bruk

Disse kjøpsbetingelsene gjelder alltid når du som forbruker handler på www.eleasestore.no (heretter «nettbutikken»).

Elease Stores nettside er en nettbutikk hvor forbrukere kan kjøpe varer direkte fra Elease Store.

Betingelsene utgjør sammen med ordrebekreftelsen hele kontraktsgrunnlaget for kjøpet ditt.

Hele avtalen og annen informasjon på nettsiden er kun tilgjengelig på norsk og engelsk. Du må være fylt 18 år for å handle på nettsiden.

Når du bestiller varer via nettbutikken, bekrefter du at du ikke kjøper varer som forhandler eller for videresalg.

02 – Parter

«Selger» er: Elease Store.

Kontaktdetaljer for Elease Store:

Blindernveien 6b, 0361 Oslo
E-post: [email protected].

03 – Kjøp i nettbutikken

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.

  1. Velg ønsket produkt
  2. Legg i handlekurv
  3. Velg forsendelse og betalingsmåte
  4. Eventuell registrering av en kundeprofil hos Elease Store
  5. Kontroll av bestillingen
  6. Bekreft bestillingen din og aksept av kjøpsbetingelsene
  7. Motta ordrebekreftelse

04 – Din bestilling

Vær oppmerksom på at innsending av bestillingen ikke er en juridisk bindende avtale. En bindende avtale inngås kun mellom deg og Elease Store, når du har mottatt en eller flere bindende ordrebekreftelser fra Elease Store.

Når vi mottar bestillingen din, bekrefter vi bestillingen og sender deg automatisk en bekreftelse på at vi har mottatt ordren til e-postadressen du har oppgitt. Les ordrebekreftelsen nøye når du mottar den og sjekk om ordrebekreftelsen er i samsvar med ordren.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller avslå. Hvis du har bestilt mer enn ett produkt, kan du motta produktene i separate forsendelser.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen din eller deler av den dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgte situasjoner vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil ha muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringene vi spesifiserer i forhold til bestillingen din, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av bestillinger beregnet for videresalg.

Dersom det har vært en skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra vår side, i annonser etc. og/eller i nettbutikken som er større enn 15 % av normal utsalgspris, kan vi, som selger, ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dette gjelder selv om kunden har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi forbeholder oss også retten til å kansellere din bestilling, samt ikke opprettholde våre kundegarantier som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle vilkårene i avtalen. Dette kan skyldes ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Elease Store ikke kunne ha forutsett som krig, ekstraordinære naturhendelser, brann, streik og pandemier.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager, må du benytte din angrerett.

Du kan lese mer om din bestilling på din konto på eleasestore.no.

05 – Betaling

Når du handler på eleasestore.no er det Elease Store som håndterer betalingen. For spørsmål om betaling kan du kontakte Elease Store kundesenter på mail [email protected].

Alle priser inkluderer mva. Ordresammendraget vil inkludere alle utgifter knyttet til varen som utgifter til porto, frakt, emballasje osv.

Som betalingsmiddel kan du velge blant betalingsmetodene vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert tilgang, er betalingskortopplysningene dine kryptert. Når vi har mottatt bestillingen din, foretar vi en reservasjon på betalingsmåten din for å sikre at det er tilstrekkelige midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis en reservasjon ikke kan gjøres, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik mulig kansellering.

Hvis du bruker betalingskort eller direkte belastning som betalingsmåte, vil du bli belastet når vi bekrefter at bestillingen din og levering er igangsatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig i tide eller har ubekreftet leveringsdato.

Dersom du i kjøpsprosessen velger å lagre kortnummeret for fremtidige kjøp, vil betalingsopplysningene dine lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kan brukes til å gjennomføre fremtidige transaksjoner. Samtykke til dette innhentes fra deg under kjøpsprosessen. Et lagret kortnummer kan enkelt slettes under kjøpsprosessen (og på min profil – senere).

Klarna Faktura som betalingsmåte er kun tilgjengelig for privatpersoner, og kan ikke utstedes til bedrifter uavhengig av virksomhetsform.

Velger du faktura, sendes denne per e-post fra Klarna samtidig som vi sender din bestilling, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen tilleggsgebyrer påløper for kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullt personnummer ved kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil foreta en vurdering for å avgjøre om du kan handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen ser Klarna hovedsakelig på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna innhenter fra et kredittopplysningsbyrå (gjensidig brev sendes når informasjon innhentes fra et kredittopplysningsbyrå) . Det er derfor en kombinasjon av flere ulike faktorer som avgjør om kjøpet går gjennom. Skulle kjøpet ikke gjennomføres med faktura, kan du fullføre bestillingen med en annen betalingsmåte vi tilbyr. Har du spørsmål om vurderingen, ta kontakt med Klarna på 21 01 89 91, man-fre mellom 08.00-17.00.

Dersom du mottar tilbud om finansiering som betalingsmåte, vil en kontrakt med vilkår og betingelser bli signert elektronisk av deg under betalingsprosessen. Dette er en avtale mellom deg og vår finansieringspartner. Kontohaver samtykker i at kontoen til enhver tid belastes med renter av utestående beløp, og at dette er kostnader som kommer i tillegg til det som vises i nettbutikkens bestillingsoversikt. Ved manglende betaling belastes kontoen med forsinkelsesrenter i henhold til lov om renter ved forsinket betaling mv av 17.12.76 nr. 100. Gebyr ilegges i henhold til inkassoloven av 13.05.88 nr. 26.

Ved abonnementskjøp hvor en avtalt sum skal trekkes ut, for eksempel månedlig, vil betalingsopplysningene dine lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kan brukes av vår leverandør for å gjennomføre transaksjonen. Samtykke til dette innhentes også fra deg under kjøpsprosessen.

06 – Levering og forsinkelse

Leveranse

Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi bærer risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har mottatt produktene i din besittelse.
For hjemlevering med håndbagasje, husk at du selv er ansvarlig for at det er mulig å frakte produktene hjem til deg. For hjemlevering må du være der for å motta varene og vi kan kreve legitimasjon før utlevering av varene.
Dersom du har bestilt produkter som skal bringes inn, tenk at du selv har ansvar for å beskytte gulv, vegger etc. På bakgrunn av HMS-krav er våre transportører pålagt å ha godkjent verneutstyr som fottøy på.

Levering har skjedd når kjøperen eller hans/hennes representant har tatt varen i besittelse.

Dersom leveringstiden ikke er oppgitt i bestillingsløsningen, skal Selger levere varen til Kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter at bestillingen er lagt inn av kunden. Varen skal leveres til kjøperen med mindre andre, særskilte avtaler er truffet mellom partene.

Kansellering av levering

Avbestilling av hjemkjøring må skje senest to virkedager før avtalt tid. Dersom levering ikke kan gjennomføres fordi det er hindringer på bostedet, eller dersom avbestillingen skjer for sent, forbeholder vi oss retten til ikke å refundere fraktkostnaden.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så snart vi er klar over det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan finne sted, eller om produktet(e) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde bestillingen, sette en ny leveringsdato eller kansellere bestillingen med tilbakebetaling av betalt beløp.

07 – Angrerett

14 dagers angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet. Angreretten gjelder varer og enkelte tjenester. Angreretten krever at du innen 14 dager etter mottak av leveransen gir selger beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, primært ved å bruke angrerettskjema mottatt, eller skriftlig ved brev, e-post, SMS med henvisning til ordrenummer.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema verken i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, forlenges denne perioden til tolv måneder etter at varene er mottatt.

For at angreretten skal kunne benyttes, må produktet leveres til oss i samme stand som du mottok det. Alle produkter skal returneres til selger innen rimelig tid. Eventuell returfrakt må du betale for.

Selgeren plikter å tilbakebetale kun det du har betalt for produktet.. Tilbakebetaling må skje innen fjorten dager etter at selgeren mottar produktet fra deg eller en inkassoseddel eller produktet. gjøres tilgjengelig for selger.

Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema (som er vedlagt ordrebekreftelsen du mottok på e-post).

Angrerett skjemaet kan lastes ned her.

Ved kjøp fra Elease Store kan varen returneres til vårt retursenter:

Elease Store
Blindernveien 6b
0361 Oslo

Unntak fra angrerett

Kjøper kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan returneres, fornyede produkter eller lyd- og bildeopptak (inkludert CDer, DVDer) eller dataprogrammer hvor forseglingen er brutt.

08 – Returrett i forbindelse med åpent kjøp

For kjøp hvor Elease Store er selger tilbys 14 dagers returrett på produkter med de restriksjoner som følger av Elease Store 100% fornøydgaranti. Produktet må være i samme stand som da det ble kjøpt. Dessverre må vi avvise produkter som viser tegn til omfattende bruk eller har synlige skader/riper. Produktet må rengjøres. Vi oppfordrer våre kunder til å ta vare på originalemballasjen.

Det er noen unntak: Mobiltelefoner med og uten abonnement, produkter med abonnement, programvare, spill og filmer med ødelagt emballasje, samt Epoq-kjøkken, spesialbestilte kjøkkendeler og fornyede produkter. Hygiene produkter; tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter, ørepropper/in-ear-hodetelefoner og lignende.

Retur av varer i forbindelse med åpent kjøp

Kan varen returneres til vårt lager:

Elease Store
Blinderveien 6B
0361 Oslo

Bestillingen krediteres og du vil få utbetalt det du har betalt.

09 – Klager

Etter at du har mottatt produktene anbefaler vi at du så raskt som mulig sjekker om leveransen er i henhold til ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene på annen måte er feil eller mangler.

Dersom produktene er feil eller mangler, kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av kjøpet. Selger kan kreve å reparere varen dersom det er umulig å få tak i en ny, for eksempel dersom varen ikke lenger produseres, eller det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan formidles til oss muntlig eller skriftlig. Dette må gjøres innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders klagefrist. Av bevishensyn anbefaler vi at klagen sendes til oss skriftlig.

Annonseretten gjelder i to år etter at du har overtatt produktet. Klager må rettes til selgeren av det aktuelle produktet, det vil si Elease Store.

10 – Personvern

Personvernerklæring for Elease Store kan leses her

11 – Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er selgeren, det vil si Elease Store. Alle tvister skal løses i henhold til norsk lov. Hvis saken bringes inn for domstolene, må den avgjøres i din (kjøpers) jurisdiksjon.

EU-kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å sende inn en klage. Det er spesielt aktuelt hvis du er forbruker som bor i et annet EU-land.
Klagen innleveres her – http://ec.europa.eu/odr

12 – Endring av vilkår

Skulle vi endre våre vilkår, samtykke og retningslinjer, og dette har en betydelig innvirkning på deg og dine kjøpte tjenester, vil vi informere deg på e-post. Du kan alltid se gjeldende vilkår og betingelser på nettsiden vår.